onsdag den 18. november 2015

Opblødt granulat af Buletang brugt som smørrelse på brød ♥


Jeg skulle ud af røret i dag
temmeligt mere tidligt
end ellers. Jeg gad
ikke at den
skulle stå
på kapsler én
dag mere, hvor
god en nødløsning
det så end er.
Derfor lavede jeg
noget andet
superhurtigt.
Jeg smurte
et stykke rugbrød
med smør
og imens blødte
jeg en teskefuld
granuleret Buletang
op i en lille skål
med tre gange så meget
koldt vand.
Det tager tre minutter.
Tangpastaen smurte
jeg oven på smørret.
Jeg havde et blødkogt
æg i køleskabet.
Det fik jeg knækket
skallen på så hurtigt
det brækkede
midt over på
den forkerte led.
Ikke at gøre ved.
Så dryssede jeg lidt
tørrede flager
af Havtorn
ud over ægget
og så på det:
Der manglede et eller andet.
Det er derfor der også
er Islandske
saltflager
på det første billede:
♥ ♥ ♥
Det
mættede mig
fantastisk hele
den lange arbejdsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar