søndag den 31. januar 2016

Smørrebrød med opblødt Buletang ♥


Det skete en dag,
jeg var ude at handle
i mit lokale supermarked,
jeg stod der og følte
mig så skrupsulten,
jeg stoppede en
færdiglavet madpakke
i kurven, da jeg gik
forbi delikatesse
afdelingen.
Det kan ikke gå
hurtigt nok
med at spise den,
tænkte jeg
den korte vej hjem.
Men selvfølgelig
skulle der tilføjes
Buletang til
smørrebrøddet.
Jeg tog en teskefuld
af granulatet
og blødte det op
i koldt vand i
løbet af tre
minutter.
Så var det bare at anrette
det opblødte Buletang
på min lille madpakke:
Jeg skriver Buletang.
Hvor har jeg fået det fra?
Det er høstet med havmejetærsker
af det skotske firma Seagreens
ved øgruppen Hebriderne,
nordvest for Skotland.
Bæredygtigt gennem
snart 20 år og
certificeret så godt,
noget kan være.
Oven i købet er der
Næringsprofil på det,
der kan studeres
nederst på siden,
der er linket til indkøb
af det:

Mæthedsværdien
af min frokost
varede hele
dagen
♥ ♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar