onsdag den 19. august 2015

Superfood i form af blot et krydderi med UMAMI smag???



I Webshoppen
opfordres der til at lege med
Seagreens hele stykker af
Ishavstang:
"Prøv at knuse det
og bland det med uraffineret havsalt,
 forskellige urter og krydderier".
Det er jo lige sådan en
opfordring der virker
på mig, legebarn jeg er,
omend kommet til
moden alder.
Jeg tog en dåse
af de hele stykker
Ishavstang og tømte
den op i blenderen.
Et par minutters
kørsel var nok
til at gøre det
til grove stykker.
Så blandede jeg det
med uraffineret
havsalt i samme mængde:


Så fandt jeg det her krydderi
ved en lille købmand lige
ved siden af Ebeltoft vig:


Det smager kanon godt i sig selv.
Jeg tænkte: "Det må jeg kunne
blande sammen med mit
Ishavstangsalt, jeg har".


Det er bare ½ af hver
og for et menneske
der er vild med
at det smager
af rigtig meget
er det guf
i sig selv.
♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥

Men derfor
kan man jo alligevel
godt bruge det som et
krydderi i maden:


Smilende æg er en taknemlig måde
at anvende et SUPER krydderi.
Men der er garanteret 117
andre gode anvendelses
muligheder.
I tilfældet her
fik jeg 2 blødkogte æg
og tilsammen en
teskefuld af
tangen.
Det er omkring
5 gram tang
der er så
sprængfyldt
med næring
det fodrer
fundamentet
for god arbejdsenergi
og vitalitet en hel
arbejdsdag
lang.
Kan det
blive bedre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar