mandag den 31. august 2015

Tragtkantarel suppe med tomat på fond af rejeskaller ♥


I dag brugte jeg til brunch
fonden af rejeskaller
jeg lavede i går.
Det blev til en super
velsmagende ekstremt
næringsrig suppe.


Jeg kan bedre forstå nu hvorfor
Seagreens kalder deres granulerede
Buletang for en kulinarisk ingrediens.
Der er en lille teskefuld tilsammen
i suppen af det rene Buletang
og Buletangsaltet.
Det er utroligt så meget
så lidt kunne gøre for smagen.
Der er med vilje mindre
peber og andre krydderier i
end sædvanligt, velvidende
UMAMI effekten af tangen
er STOR.
Alligevel kom det til at
smage så kraftigt,
det var lige før
det var for meget
af det gode.
Jeg undrer mig over
farven af suppen
blev så mørk.
Nærmest Misoagtig.
Fonden i sig selv
var orange.
Måske er det
Tragtkantarellerne
der giver den
mørke farve ...

If You are a citizen
in the USA
this seaweed product
is available right here.

Indbyggere i Europa
kan finde det lige hér.

♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar