mandag den 19. oktober 2015

Spiselig Tang som Naturens Lykkepille ♥


Hvordan skulle man kunne blive
glad i låget ... høj ... af at drysse


Gennem snart ti års forsøgspraksis
har jeg systematisk lagt mærke
til, der inden for 5 minutter
efter min morgenmad
med tang i, spreder
sig en varm følelse
af velvære fra
min mave
ud til hver
eneste celle
i kroppen.
I mangel på
ord for det
kalder jeg
det, at
jeg bliver
fødevarehøj.
De naturlige
lykkebringende
stoffer hedder
serotonin og
dopamin.
Ingen forsker
har kunnet
påvise disse
to stoffer
i Tang.
Men allerede
for længe siden
har den engelske
Neurolog
påvist systematisk, at der
er en utvetydig sammenhæng
mellem sindlidelserne som
helhed og en tarmflora,
hvor de skadevoldende
bakterier har magten.
Hun kalder det
the Gut and Psychology
Syndrome ...
en mulig oversættelse
kunne være Det Psykologiske
Tarmsyndrom.
Det er ikke bakterierne
i sig selv men deres
affaldsstoffer,
der virker som gift
for sindet, hvilket
manifesterer sig
som hele spektret
af sindslidelser
og en lang række
øvrige lidelser.
Spiselig Tang
brugt konsekvent
dagligt tuner
fuldautomatisk
tarmfloraen
til at være
optimalt
sund.
Jeg har refereret
kilderne til
denne påstand
så mange gange,
jeg efterhånden
tænker, det
er givet.
Ellers bed om
kildetekst ...
Det seneste
gennembrud
i forskningen
er, at den
velfungerende
sunde tarmflora
producerer ikke
mindre end 95%
af det serotonin
et menneske
kan skabe
selv!
Hidtil har man
troet det kun
kunne skabes
i hjernen, men
den amerikanske
forsker Michael D. Gershon
har påvist, den helt store
producent er fordøjelseskanalens
nervesystem.
Så tænker vi allesammen:
"Åh nej ... skal jeg nu
igen til at lægge
min kost helt om
igen ... igen?"
Næh ... spis som
du plejer, men
tilsæt den smule
Tang der er anbefalet!
Det er Tangen, der
gør forskellen.
Jeg kan jo ikke vide
om det er serotonin
eller dopamin
der gør mig
fødevarehøj.
Jeg kan bare godt lide
en euforisk livstilstand
på fuldkommen
naturlig manér.
Har vi det ikke
allesammen
sådan?
♥ ♥ ♥


1 kommentar: